Především turecké vývojové centrum Ford Otosan si může připisovat zásluhu na nové generaci menší dodávky Ford, která tradičně nese označení Courier. 

Nejprve automobilka s modrým oválem ve znaku představila plně elektrickou variantu. Ta má, na rozdíl od té se spalovacími agregáty, k dispozici ještě přední zavazadlový prostor. Jinak jsou ale její užitné vlastnosti velmi podobné.

Podívat se na ni můžete do naší komentované fotogalerie

Oproti dosavadnímu provedení se podstatně zlepšila přepravní kapacita v nákladovém prostoru. Například délka podlahy přesahuje sto osmdesát centimetrů (dříve 162) a šířka mezi podběhy se zvětšila o 208 milimetrů na 1220. Do plechové skříně tak bude možné naložit dvě europalety. Její objem se oproti dřívější verzi zvětšil o čtvrtinu a činí 2,9 m3. Delší předměty (do 2,6 metru délky) lze prostrčit otvorem do kabiny.

Zdroj: Youtube

Verze se zážehovými a vznětovými motory budou mít užitečné zatížení až 678 kilogramů a s příplatkovou výbovou High Payload dokonce 880 kilogramů.

Továrna v Kocaeli je gigantem, který ročně vyrobí skoro půl miliónu dodávek
Z malého tureckého dealerství vyrostla megatovárna Fordu. Jak se dělá Transit?

Kromě varianty pouze jednou řadou sedaček hodlá Ford nabízet také kombi s třímístnou lavicí ve druhé řadě.

Výroba v Rumunsku

Elektrickou verzi bude pohánět agregát s výkonem 136 koňských sil. Kapacitu ani dojezd zatím automobilka nezveřejnila, ale slibuje, že díky nabíjení výkonem 100 kW se dojezd po desetiminutovém připojení ke kabelu navýší o 87 kilometrů.

Spalovací motory budou v nabídce tři. Jednak půjde o zážehový litrový tříválec ve výkonových variantách 100 a 125 koňských sil a jednak o turbodiesel 1,5 s výkonem 100 koní.

Elektrická verze Tournea Custom ujede 370 kilometrů
Transit Custom dává demokraticky na výběr: Chcete elektriku, diesel či plug-in?

Do interiéru se bude montovat například speciální volant se zploštělou spodní částí. Podle tiskové zprávy to ale nemá nic společného se sportovností, ale usnadní se díky tomu nastupování a vystupování řidiče.

Řidiči bude při plnění jeho povinností pomáhat plejáda asistenčních systémů. Například jde o automatická dálková světla, tempomat, přední a zadní parkovací asistent, rozpoznávání dopravních značek, parkovací kamera nebo dokonce upozornění na jízdu v protisměru.

Auto se bude vyrábět v rumunské Craiově.