O tom, že automobilový svět se plně překlápí na elektrické pohony, svědčí rovněž to, že jejich konstrukcí se zabývají rovněž zaměstnanci sportovních divizí jednotlivých značek. Na světě už jsou počiny od divize "M" BMW či AMG z Mercedesu. Teď se tedy představuje dílo značky Abarth.

Prohlédnout si ho můžete v naší fotogalerii.

Stejně jako v případě jiných modelů si i tentokrát technici značky vzali do práci model Fiatu. Hatchback 500e dostal o 38 koňských sil výkonnější elektromotor (dosahuje tedy 155 těchto jednotek) a místo 220 Newtonemtrů točivého momentu u vozu s logem Fiat disponuje 235.

To postačilo o zlepšení hodnoty zrychlení z nuly na stovku o celé dvě sekundy. Abarth tedy z klidu na stovku dosprintuje za solidních sedm sekund.

Carlo Abarth a jeho kreace.
Legenda o škorpionovi trvá 70 let - Carlo Abarth měl závodění v krvi od dětství

To už je srovnatelný údaj s modelem Abarth 695, který pohání přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 180 koní, a který má zrychlení 0-100 za 6,7 sekundy.

Zmíněný "spalovák" ovšem podle tiskové zprávy automobilky 500e překonává v parametrech pružného zrychlení. Například z rychlosti 20 na 40 se dostane za pouhou sekundu a ze čtyřicítky na tempo 56 kilometrů v hodině za další sekundu a půl. V tomto druhém parametru je to o celou sekundu lepší hodnota než u typu Abarth 695.

Ovšem vozy Abarth musí také lépe jezdit než "civilní" auta. Proto se o šest centimetrů rozšířil rozchod kol a rovněž prodloužil rozvor.

Toyota Celica GT Four
Superauta na šumavských silnicích: Co všechno závodilo při Rallye Vltava?

O dojezdu zatím není nic známo. V útrobách je ale stejná baterie jako ve Fiatu 500e, která má kapacitu 42 kWh. Dobíjení je možné výkonem až 85 kW.

Ve výbavě nejdražší verze budou třeba sportovní sedačky, audiosystém JBL a generátor umělého zvuku. Kromě varianty hatchback se bude nabízet Abarth 500e rovněž jako kabrio.