Při prvním otevření muzea před dvěma lety jeho majitelé nastínili, že by tam kromě expozice parních strojů chtěli sbírku automobilových veteránů nebo úsek kolejiště, kde by mašinka vozila návštěvníky… A ti se letos mohli nejen svézt párou, ale také obdivovat asi dvě desítky veteránů. K tomu desítky stabilních motorů a samozřejmě parní stroje: parní válce, nákladní i osobní parní automobil nebo lokomobily pohánějící cirkulárku či štípačku. Žasli malí i velcí návštěvníci…
„Snažíme se ukazovat vlastní exponáty, nezveme hosty. Každý rok jsme zatím schopní nabídnout něco nového. Stroje, co tady jsou, nejsou nově získané, je to výsledek patnácti let sbírání, každý rok se snažíme něco opravit. Poslední přírůstek je parní válec Škoda, který sbírky rozšířil v pátek," uvedl jeden ze zakladatelů muzea Martin Holota. Svěřil se, že by do sbírek rád získal i parní Lokomobile z roku 1902, který opravoval. Láska k technice ho provází od dětství. „Hlavně mě baví ta práce, baví mě restaurovat. Když člověk může jednou za rok ukázat lidem, co vytvořil, je to příjemné," dodal.
„S těmito kluky, kteří to tady koupili, se setkávám. Udělali jsme si sem výlet, abychom se podívali, jak se jim daří. Můžu říct, a to jezdím po muzeích po celém světě, že před nimi smekám. Držím jim palce. Měl jsem také muzeum, vím, co to dá práce. Fandím jim," uvedl Antonín Pavelka z Napajedel, kterého do Žamberku doprovodily turistky ze Zlína.
Muzeum v areálu bývalé Mosilany se prozatím otevírá jednou ročně, návštěva je však možná i po telefonické domluvě.