VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S dálnicí nepočítají

ORLICKOÚSTECKO - Z vládního harmonogramu vypadla stavba rychlostní silnice R 35. Ministerstvu dopravy vadí, že není schválena celá trasa územního plánu a právě v našem regionu jsou stále ve hře dvě varianty tras.

27.9.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Petr Wagenknecht

„Oficiální informaci kraj neobdržel, ale jsme jediní, kdo má územní plán pro celý kraj. Trasa od Hradce Králové po Vysoké Mýto je fixovaná, nikdy nebyla problematická, tady se může pracovat ihned na sto procent,“ zdůrazňuje Ivo Toman, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu. Krajský radní připomíná, že skutečně není jednoduché, kudy „skorodálnici“ přes část Orlickoústecka a Svitavska vést.

„Proto jsme si pro klid duše loni zadali dodatek k územnímu plánu, dopravní studii, která by měla jasně říci, kde je možné schválenou jižní trasu poopravit a přiblížit Orlickoústecku. A samozřejmě, jestli by se našel prostor pro přivaděč, aby bylo možné napojit souměstí Ústí nad Orlicí, Česká Třebová, Lanškroun. Práce skončí do konce roku a na jaře příštího roku krajští zastupitelé buď potvrdí schválenou trasu, nebo schválí její úpravu,“ říká Ivo Toman.

„Pořád nerozumím tomu, pokud vláda řekla, že s R 35 nepočítá, když vždycky bylo zatím řečeno, že je to klíčová komunikace a jediná alternativa, jak pomoci druhému páteřnímu tahu mezi Moravou a Čechami, to znamená vedle přetížené dálnice D 1,“ vyjadřuje nespokojenost s možným zpožděním stavby R 1 náměstek hejtmana Ivo Toman.

Zvlášť ho mrzí, že například generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic od počátku ve své funkci tvrdil, že výstavba R 35 je „priorita nad prioritami“, a nyní by se vše mělo změnit jen kvůli potřebě malého dodatku k územnímu plánu.

V současné době je rozestavěno 100 kilometrů dálnic a staví se 90 kilometrů rychlostních silnic. V přehledu chystaných investic do těchto komunikací až do roku 2011 najdeme „pětatřicítku“ dokonce dvakrát. Poprvé se jedná o sedmikilometrový úsek Křelov – Slavonín na Olomoucku, podruhé o tříkilometrovou čtyřproudovou komunikaci u Valašského Meziříčí. Na investice do raychlostní komunikace v našem regionu si však ještě počkáme.

„Zdržení kvůli problémům s definitivním trasováním R 35 je velmi nepříjemné, ale z různých důvodů nutné. V případě definitivního potvrzení jižní varianty se obchvat Vysokého Mýta nebude realizovat, naopak pokud by došlo ke změně a byla schválena severní varianta, pak je možné počítat s obchvatem, který je zatím ´v šuplíku´, podle mého názoru v letech 2009 až 2011,“ komentoval zpoždění vysokomýtský starosta Martin Krejza.

27.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Podpoří vznik či opravy učeben

Ilustrační foto

Kulturní centrum čekají změny

Unikátní hradby se dočkají dalších oprav

Pardubický kraj, Polička - Obranný systém obepíná celé jádro Poličky a patří mezi nejzachovalejší hradební opevnění ve střední Evropě. Náklady na jeho údržbu tak nejsou malé. Město tak do oprav investuje miliony korun. Práce na hradbách, které jsou pro Poličku velkým turistickým přínosem, jsou uskutečňovány podle havarijního stavu a finančních prostředků průběžně.

OBRAZEM: Brandýs hostil nablýskané veterány

Brandýs nad Orlicí /FOTO/ - Náměstí v Brandýse nad Orlicí zaplnily v sobotu aerovky.

Qanto Cup zamířil do Frenštátu

Východní Čechy, Svitavy - Devatenáctého ročníku mezinárodního turnaje v malém fotbale Qanto Cup se ve Svitavách zúčastnilo celkem 85 mužstev. Sedm desítek jich hrálo v hlavním klání, patnáct bojovalo v turnaji veteránů.

Park Patriotů se rozroste

Pardubický kraj, Svitavy - Svitavský park Patriotů obohatí nová geologická naučná stezka.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies