VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať mají narovnat dva tunely i mosty

Ústí n. O., Choceň - Dvoutýdenní výluka mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí skončila, vyžádala si ji plánovaná oprava kolejí. K zásadním změnám na této trati dojde až v budoucnu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) předpokládá, že na modernizaci úseku Ústí nad Orlicí Choceň dojde po roce 2020.

21.3.2017
SDÍLEJ:

Trať mezi Ústím nad Orlicí a Chocní.Foto: Deník/Jiří Sejkora

Ač úsek leží na důležité mezinárodní železniční trase, dosud nebyl modernizován a podle správce tratě se stal omezujícím úzkým hrdlem na koridoru. Navrženo bylo několik variant, kudy by mohla vést modernizovaná trať, projektanti se přitom museli vypořádat s komplikovaným terénem, koleje vedou úzkým údolím se strmými svahy. Zelenou zřejmě nakonec dostane nejnáročnější a nenákladnější zelená varianta, nová trať po celém úseku. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše je modernizace úseku ve fázi aktualizace zelené varianty, prověřena bude její ekonomická efektivnost. „Aktualizace je prováděna z důvodu nemožnosti dodržení požadovaných hlukových limitů při jiných variantách a z důvodu platné EIA (posuzování vlivů na životní prostředí, pozn. redakce) pro zelenou variantu," uvedl Marek Illiaš.

Narovnání tratě umožní, aby vlaky jezdily mezi Ústím a Chocní rychleji. „Prověřovaná zelená varianta řeší odstranění snížené traťové rychlosti 70 kilometrů za hodinu z důvodu směrových poměrů přes zastávku Bezpráví a stanici Brandýs nad Orlicí vybudováním nové tratě skládající se ze dvou dlouhých tunelů a dvou mostů přes Tichou Orlici," uvedl mluvčí SŽDC.

Mluvčí SŽDC přidal i zajímavost, tunel Hemže má být dlouhý 1,157 kilometru a tunel Oucmanice pak 4,985 kilometru. Dva mosty přes Tichou Orlici budou mít horní mostovku o délkách 588 metrů a 295 metrů.

Jednotlivé varianty řešení železniční tratě z Ústí nad Orlicí do Chocně - od té, která by optimalizovala současnou trať, přes střední varianty až po novostavbu tratě v celém úseku přibližovalo video s vizualizacemi zveřejněné na YouTube. Novou informaci o upřednostněné zelené variantě diskutující v komentářích pod videem vítali.

„Tímto řešením by zabili dvě mouchy jednou ranou. Zkrácení jízdních dob pro dálkové spoje a zlepšení propustnosti tratě. Zvlášť nákladní vlaky se dnes na trať během dne skoro nedostanou. Ano, nebude to levné, ale na čem jiném nešetřit, než na hlavní dopravní tepně strategického významu. Tak snad se dožijem," doufá jeden z diskutujících.

Vládou nedávno schválená koncepce nákladní dopravy pro období 2017 2023 předpokládá, že mezi Ústím a Chocní sice dojde na výstavbu nové tratě, ale z kapacitních důvodů bude pro potřeby nákladní dopravy zachována i stávající trať.

Další chystané modernizace tratí
Uzel Česká Třebová předpoklad realizace 2019 2020.
Cíle stavby jsou úpravy průjezdu žel. uzlem pro osobní dopravu, zlepšení technického stavu parametrů řešených úseků pro potřeby nákladní dopravy, dodržení požadavků TSI v uzlu jako celku, dalším cílem je snížení negativních vlivů z železniční dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatelstva, zvýšení bezpečnosti žel. provozu a cestujících.
Úsek Velký Osek Choceň schválená varianta ze Studie proveditelnosti byla rozdělena na pět dílčích staveb.
Modernizace traťového úseku Hradec Králové (mimo) Týniště nad Orlicí (mimo) a „Modernizace trati Týniště nad Orlicí (mimo) Choceň" je předpoklad realizace v letech 2021 2023. Cílem je rekonstrukce stávající koleje a výstavba druhé traťové koleje včetně nového zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení, úprava železničních stanic…

Autor: Dana Pokorná

21.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Otázka na víkend: online nákupy

Limonádový Joe na Kunětické hoře

Východočeské divadlo začne hrát na Kunětické hoře

Sociálním službám přebírají zaměstnance už i obchodní řetězce. Nabízí vyšší plat

Pardubický kraj - Největším tématem sociálních služeb se v posledních měsících stalo zajištění personálu.

Zahrádkářskému víkendu přálo počasí

Letohrad – O víkendu se Venclovo zahradnictví na Podměstí Letohradu ponořilo do slavnostního. Konal se tu už pátý ročník Zahrádkářského víkendu a v pestrém programu si své místo našla i móda. 

Hledají architekta pro rekonstrukci Zámečku

Pardubice - Rekonstrukce a modernizace se dočká pietní území Zámeček, které je Národní kulturní památkou. Pardubická radnice proto nyní hledá architekta, který připraví projekt. Lhůta pro podání přihlášek je 6. června, vítěz by měl být znám do konce září a následně zpracuje projektovou dokumentaci.

OBRAZEM: Z třetího kovářského sympozia v Sopotnici

Sopotnice - Dnes se v Sopotnici koná 3. ročník setkání kovářů. Letošního sympozia se účastní 17 kovářů, kteří svůj um předvádějí na šesti kovadlinách, velkým pomocníkem jim je Buchar z roku 1951, který je po půlnoční generálce plně funkční. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies