Kampaň je určená pro děti ve věku 4-12 let a mohou se tedy do ní zapojit mateřské školy a žáci prvního až pátého ročníku základních škol. Školy mají možnost se přihlásit ještě do konce dubna. Na zapojených školách probíhá kampaň od jara do podzimu a jejím vyvrcholením na každé škole je „týden aktivit", během kterého děti sbírají tzv. zelené stopy. Za každou cestu do školy nebo ze školy uskutečněnou pěšky, na kole nebo veřejnou dopravou získá dítě jednu zelenou stopu. Sběrem zelených stop si děti uvědomí, jak mohou ovlivnit životní prostředí a co mohou pro jeho ochranu udělat. Prostřednictvím připravených doprovodných aktivit se děti hravou formou seznamují s tématem kampaně. Za pomoci pedagogů přitom například poznávají, jak do školy cestují děti v různých částech světa, zjišťují výhody a nevýhody jednotlivých dopravních prostředků či zkoušejí, jak funguje skleníkový efekt.

Zelené stopy budou sečteny nejprve v rámci každé školy, poté za všechny zapojené školy v ČR a nakonec i za celou Evropu. V listopadu 2016 pak hlavní koordinátor kampaně, asociace Climate Alliance, symbolicky předá všechny zelené stopy účastníkům Světového klimatického summitu (COP22), který se bude konat v Marrákeši v Maroku od 7. do 18. 11. 2016.

Cílem kampaně je především pomoci dětem vykonávat každodenní cesty ekologickým způsobem ať už samostatně, nebo v doprovodu rodičů a hravou formou děti seznámit s problematikou ekologie dopravy. „Sbíráním zelených stop a svou aktivní účastí v kampani ukazují děti z celé Evropy dospělým, co konkrétního dělají pro ochranu klimatu a životního prostředí," shrnuje koordinátor české části kampaně Radek Patrný z Nadace Partnerství.
Součástí kampaně Zoom – Děti v pohybu je také mezi-
školní soutěž ve sběru zelených stop. Vítězí škola s nejvyšším počtem zelených stop na žáka a získá reflexní doplňky pro všechny zapojené žáky. Další školy z ČR mají možnost se přihlásit k účasti v kampani až do konce dubna.

Nadace Partnerství pomáhá lidem pečovat o životní prostředí. Poskytuje jim k tomu granty, odborné služby a inspiraci ze zahraničí. Podporuje kvalitní veřejná prostranství, zelené stavění, vzdělávání, zeleň ve městě i v krajině, zklidňování dopravy, šetrnou turistiku a ochranu přírody. Každoročně vyhlašuje oblíbenou celostátní anketu Strom roku, založila tradici Festivalu otevřených sklepů, v Brně postavila vzdělávací centrum Otevřená zahrada určené pro environmentální vzdělávání žáků škol, dospělých i studentů univerzit.

www.nadacepartnerstvi.cz

(tz)