„Hledáme řešení," řekl Orlickému deníku k budoucnosti základky starosta Lanškrouna Radim Vetchý. Potvrdil, že radní již dříve zaznamenali stížnosti rodičů na tuto školu. „Řešili jsme je jak na radě, tak v součinnosti s Českou školní inspekcí," uvedl Vetchý s tím, že školní inspekce žádné zásadní pochybení ze strany vedení školy nenašla.

NESPOKOJENÍ RODIČE


Podle jednoho z rodičů žáků, který si nepřál být jmenován, se sice škola prezentovala jako „rodinného typu" s individuálním přístupem, ale vedení školy s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami neumělo pracovat. „Naopak děti byly často před ostatními zesměšňovány a jejich ´problémy´ bagatelizovány. Rodiče opakovaně posíláni do pedagogicko-psychologické poradny," svěřil se.

Podle tohoto rodiče docházelo ke konfliktům dětí s ředitelkou a následně rodičů s ředitelkou, kteří se pak raději rozhodli pro odchod na jinou školu. Výtek měl víc, třeba že vedení školy nebylo schopné připravit takový koncept, který by oslovil rodiče žáků mateřské školy a přiměl je k rozhodnutí dítě ponechat dál i na základce, nebo že na škole neudrželo a nepodporovalo schopné pedagogy, kteří byli ochotní pracovat nad rámec osnov.

ROZHODNOU RADNÍ


Protože nebylo jasné, v jakém počtu se žáci po prázdninách sejdou a jak budou ročníky propojeny, tento rodič měl jasno: svoji dceru nenechá v pospojované třídě, kde by mohla být jediná ve svém ročníku. „Dětem se ve škole líbí, o to víc nás mrzí přístup zřizovatele, který byl na neudržitelnou situaci ve škole upozorňován již dříve," přisolil si další rodič, který také nechtěl zveřejnit své jméno a podotkl: „Myslím si, že kdyby došlo včas ke změně vedení školy, většina dětí by ve škole v Dolním Třešňovci zůstala a rodiče by za ni stále ochotně bojovali."
Orlický deník oslovil i ředitelku ZŠ a MŠ Dolní Třešňovec Janu Fryaufovou, komentovat situaci ve škole odmítla.
Vypracováním návrhů, co se školou podniknout, byly na lanškrounské radnici pověřeny odbory finanční a školství, radní mají o její další budoucnosti rozhodnout v těchto dnech.

ALTERNATIVNÍ ŠKOLA

Na stole se objevil i návrh, aby zde vznikla škola alternativního typu. Podle lanškrounského starosty jde o iniciativu některých učitelů a rodičů, o které se v Lanškrouně mluví již delší dobu. Konkrétně jde o vzdělávací program Začít spolu, který je českou odnoží mezinárodního projektu Step by Step a nabízí individuální vzdělávací plány nebo spoluúčast rodičů na vzdělávání. „Je kolem pětadvaceti rodičů, kteří jsou ochotni přihlásit své dítě do jiného zařízení, které by nabízelo tento trochu odlišný přístup ve vzdělávání," dodal starosta.

MATEŘINKA JEDE DÁL

Součástí školního zařízení je i mateřinka, té se problém s nedostatečným počtem žáků netýká. „S jejím provozem počítáme i nadále," ujišťuje rodiče předškoláků vedení města.