Denně najezdili v průměru 1150 kilometrů. Na údržbu jedniček nasadili 40 kusů techniky a 115 lidí. Za kritické úseky s větším počtem dopravních komplikací považují úseky silnic v Orlických horách, tedy mezi Jablonným nad Orlicí, Suchým vrchem a Červenou Vodou a dále na Českomoravské vrchovině. Někde navíc musí dodržovat předepsaná opatření a z důvodu ochrany vodních zdrojů používat pouze inertní posyp zkrápěný solankou. „Další problematické místo, estakádu v Opatovicích nad Labem, navrhuje správce komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR řešit automatickým postřikem solankou,“ uvedl provozní ředitel Sovis Jan Matoušek. Zařízení umístěné v krajnici umí reagovat v předstihu na změnu teploty a aplikovat solanku na vozovku bez zásahu obsluhy.

Údržbáři silnici z konsorcia společností Sovis a Eurovia hodnotí letošní zimu jako průměrnou a průběh údržbových prací jako bezproblémový.

Zhruba čtvrtinu najezděných kilometrů a použité soli a solanky za celé tři měsíce zimy představují výjezdy od 10. do 20. ledna, kdy sypače zdolaly přes 26 tisíc kilometrů, vysypaly 930 tun soli, 86 tun inertního posypu a aplikovaly přes 290 tisíc litrů solanky. Sezóna podle silničářů přinesla i několik mimořádných opatření pro kamionovou dopravu. Ve spolupráci s policií museli na přechodnou dobu několikrát uzavřít úseky v lokalitách Jablonné nad Orlicí, Suchý vrch a Červená Voda. „Uzavírky pro osobní dopravu nebyly v této sezóně nutné. Pokud k nim v ojedinělých případech došlo, byli na vině zpravidla neukáznění řidiči kamionu, kteří komunikaci blokovali, nebo byl úsek krátkodobě neprůjezdný v důsledku nehody,“ dodal Matoušek.