VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Neměli čas se připravit

Králicko – Poněkud ve stínu jednání o osudu osobní vlakové dopravy na lokální trati spojující Choceň, Vysoké Mýto a Litomyšl zůstává jednání na stejné téma, které se dotýká tratí na Králicku.

11.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

Starostky Králík Jany Ponocné se Deník zeptal, zda je ve věci něco nového.

V hlavní roli peníze
„Na králické radnici se uskutečnilo jednání se zástupci Pardubického kraje a firmy Oredo. Byl nám představen záměr kraje, který přesouvá osobní železniční dopravu na autobusy. Argumentem je především finanční stránka věci, tedy to, že na kilometr jízdy po trati kraj doplácí devadesát dvě koruny, zatímco u autobusu osmnáct. To je argument, vůči kterému se těžko cokoli namítá,“ uvedla Jana Ponocná.
Některé námitky ale ze strany představitelů míst, jichž se mají zamýšlené změny dotknout, ale podle starostky Králík přece jen zazněly. „Šlo o technické věci, které se dotýkají přesunu provozu z vlaků na autobusy. Podle záměru, jak nám byl představen, by valná část vlaků končila v Králíkách, kde by navazovaly autobusové spoje směrem na Červený Potok a Prostřední Lipku. Argumentovali jsme tím, že králické nádraží rozhodně není přizpůsobené k tomu, aby na něm bylo současně i autobusové nádraží. Na to se nám ale odpovědi nedostalo. Snažili jsme se také nějakým způsobem zachránit dopravu na trati do Štítů, které jsou už ovšem v jiném kraji. Pro nás je to ale spádová oblast, poměrně hodně lidí od nás jezdí pracovat do štítecké firmy Klein a Blažek. Na to ale druhá strana nechtěla slyšet. Mám pocit, že celorepublikově jde o to krajské dopravy oddělit,“ upřesnila starostka.
Atmosféra na jednání, které vedl náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Jan Tichý, nebyla podle Jany Ponocné nijak zvlášť dobrá. „Neměli jsme čas se předem připravit. Informace jsme dostali až přímo na jednání. Počítáme ale s tím, že během šesti týdnů, kdy by měla být další schůzka, budeme mít možnost se k tomu znovu vyjádřit. Je fakt, že lidé vlaky opouštějí, ale je nutné vysledovat proč. Grafikony se během doby mění takovým způsobem, že pro mnohé přestávají být zajímavé, nevyhovují jejich potřebám, do práce je třeba přivezou deset minut po začátku pracovní doby,“ prohlásila.

Nové jízdní řády
Jak dále starostka Králík Deníku řekla, na příští schůzce mají být představeny nové jízdní řády a návaznosti autobusů na vlaky. „Byli jsme informováni, že záměr počítá s tím, že by lidé cestovali za stejný tarif jak u vlaků, tak u autobusů,“ uzavřela.

Autor: Karel Pokorný

11.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z pokládání "kamenů zmizelých" v chrudimské Široké ulici.
3

Kameny teď v Chrudimi oživují vzpomínky na oběti holokaustu

Týden hokeje na „zimáku“ Bóži Modrého úspěšný

Lanškroun - Plno zábavy na ledě si mohli v úterý 19. září užít děti i jejich rodiče v rámci akce Týden hokeje, která proběhla už podruhé v tomto roce na hale Bóži Modrého v Lanškrouně. Akce je součástí dlouhodobého rozvojového projektu ČSLH s názvem Pojď hrát hokej.

Letní stadion se politikům líbí. Peníze ale na něj neschválili

Pardubice - Vizualizace nové podoby Letního stadionu v Pardubicích vypadají velice dobře. Shodli se na tom i pardubičtí zastupitelé napříč politickým spektrem. Jenže na projekt neschválili požadované peníze - více než půl miliardy korun.

Pokračuje tahanice o podobu parkoviště

Pardubický kraj, Chrudim - Vyhovět majitelům Hotelu Bohemia a zahájit proces, na jehož konci by společnost Homa Holding mohla změnit projekt podzemního parkoviště u hotelu na parkoviště povrchové? Na to se snažili při své schůzi odpovědět chrudimští zastupitelé.

Otázka na víkend: drahé máslo

Orlickoústecko - Čechy překvapuje stále rostoucí cena másla. Někdo si jej vyrábí doma sám, šli byste do toho také?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení