VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Neměli čas se připravit

Králicko – Poněkud ve stínu jednání o osudu osobní vlakové dopravy na lokální trati spojující Choceň, Vysoké Mýto a Litomyšl zůstává jednání na stejné téma, které se dotýká tratí na Králicku.

11.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv VLP

Starostky Králík Jany Ponocné se Deník zeptal, zda je ve věci něco nového.

V hlavní roli peníze
„Na králické radnici se uskutečnilo jednání se zástupci Pardubického kraje a firmy Oredo. Byl nám představen záměr kraje, který přesouvá osobní železniční dopravu na autobusy. Argumentem je především finanční stránka věci, tedy to, že na kilometr jízdy po trati kraj doplácí devadesát dvě koruny, zatímco u autobusu osmnáct. To je argument, vůči kterému se těžko cokoli namítá,“ uvedla Jana Ponocná.
Některé námitky ale ze strany představitelů míst, jichž se mají zamýšlené změny dotknout, ale podle starostky Králík přece jen zazněly. „Šlo o technické věci, které se dotýkají přesunu provozu z vlaků na autobusy. Podle záměru, jak nám byl představen, by valná část vlaků končila v Králíkách, kde by navazovaly autobusové spoje směrem na Červený Potok a Prostřední Lipku. Argumentovali jsme tím, že králické nádraží rozhodně není přizpůsobené k tomu, aby na něm bylo současně i autobusové nádraží. Na to se nám ale odpovědi nedostalo. Snažili jsme se také nějakým způsobem zachránit dopravu na trati do Štítů, které jsou už ovšem v jiném kraji. Pro nás je to ale spádová oblast, poměrně hodně lidí od nás jezdí pracovat do štítecké firmy Klein a Blažek. Na to ale druhá strana nechtěla slyšet. Mám pocit, že celorepublikově jde o to krajské dopravy oddělit,“ upřesnila starostka.
Atmosféra na jednání, které vedl náměstek hejtmana odpovědný za dopravu Jan Tichý, nebyla podle Jany Ponocné nijak zvlášť dobrá. „Neměli jsme čas se předem připravit. Informace jsme dostali až přímo na jednání. Počítáme ale s tím, že během šesti týdnů, kdy by měla být další schůzka, budeme mít možnost se k tomu znovu vyjádřit. Je fakt, že lidé vlaky opouštějí, ale je nutné vysledovat proč. Grafikony se během doby mění takovým způsobem, že pro mnohé přestávají být zajímavé, nevyhovují jejich potřebám, do práce je třeba přivezou deset minut po začátku pracovní doby,“ prohlásila.

Nové jízdní řády
Jak dále starostka Králík Deníku řekla, na příští schůzce mají být představeny nové jízdní řády a návaznosti autobusů na vlaky. „Byli jsme informováni, že záměr počítá s tím, že by lidé cestovali za stejný tarif jak u vlaků, tak u autobusů,“ uzavřela.

Autor: Karel Pokorný

11.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zkoušky ohařů v Luži
85

Češi jsou ukrutně psomilní a z řad ohařů rádi vybírají

Ilustrační snímek.

Mezinárodní kemp přidal kapitolu do kroniky

Z Pardubic létá víc pasažérů i nákladu. Další zlepšení slibuje linka do Londýna

Pardubice - Statistiky by mohlo vylepšit druhé pololetí díky letním dovoleným i nové lince.

Krupička doběhl jedenáctý

Ústí nad Orlicí - Mistrovství Evropy v běhu do vrchu hostil slovinský Kamnik a mezi muži startoval také ústecký Robert Krupička. Náročnou trať o délce dvanácti kilometrů zvládl nejlépe z českých běžců a skončil o místo za elitní desítkou.

Popráč zaplnily abstraktní obrazy

Ústí nad Orlicí - V nitru. Tak se jmenuje výstava třiadvaceti abstraktních obrazů, které od soboty až do 20. září v ústeckém klubu Popráč vystavuje mladý malíř Michal Fryč.

Opravy – kdy je hradí nájemce a kdy pronajímatel?

Nájmy bytů jsou poměrně obvyklé, méně častý byl donedávna pronájem domů, nicméně to se mění. S ohledem na vysoké ceny pozemků dává řada lidí přednost právě pronájmu. Přesto i na první pohled jednouchý pronájem s sebou nese řadu právních aspektů, na které je třeba dávat pozor. Jedním z nich jsou nepochybně opravy pronajímané nemovitosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení