„Vzhledem k tomu, že řidiči autobusové dopravy odmítli za současných podmínek projíždět obcí Dlouhá Třebová, bylo svoláno mimořádné jednání. Z něj vyplynulo, že průjezd autobusů v prostoru od kostela směrem na Českou Třebovou není možný…," informoval obyvatele starosta Jaroslav Kašpar prostřednictvím letáku. Petr Palovčík, personální ředitel ICOM transport, pod který spadá  ústecké ČSAD, považuje formulaci minimálně za zavádějící. Podle něj řidič autobusu oznámil, že stavbou není možný bezpečný průjezd jak pro cestující, tak pro autobus.
„Jediný oprávněný v případě místní uzavírky komunikace v obci je starosta obce, který znal dokumentaci a zjevně situaci podcenil," kritizuje obec Petr Palovčík a pokračuje: „Nabídli jsme panu starostovi jediné možné řešení, a to autobusovou dopravu vést po silnici I/14 s obsluhou první zastávky v obci  Dlouhá Třebová a zřízení náhradní zastávky na odbočce do Hylvát. S tímto řešením pan starosta obce souhlasil. Ředitel ČSAD v Ústí zařídil okamžité projednání s Oredem Pardubice, krajským úřadem a dopravním inspektorátem Policie ČR a schválení této náhradní zastávky. Ta byla policií schválena při osobním jednání už dne 1. listopadu."
Starosta Dlouhé Třebové Jaroslav Kašpar se kvůli takovému nařčení zlobí: „Obecní úřad se naopak snaží pomáhat a řešit problémy. Když to vezmu do detailu, nemáme se stavbou nic společného. Trochu jim uniklo, že celá akce je pod Tepvosem." Smířlivě však dodává, že řidiče chápe, stejně tak zhotovitele stavby, kterému projíždějící auta a autobusy brzdí práci. „Z dokumentace nepoznáte půlmetr. V okamžiku, kdy přijeli s mašinkou a nařízli uprostřed silnice výkop, svolali jsme jednání. Z něj vyplynulo, že průjezdnost bude možná, že se dosype krajnice a vozovka se tím rozšíří. A pak se tady jednoho rána objevil ředitel ČSAD, já jsem ho chápal, chtěl jsem mu vyhovět," rekapituluje starosta.
Rychlé zřízení objížďky je přijatelné pro cestující, vítá ho i zhotovitel stavby, která nyní může probíhat rychleji. Opatření potrvá do 18. listopadu. Ale co potom? Starosta nevylučuje kolize i v dalších místech, ale iniciativa by podle něj měla jít především ze strany zhotovitele. Jak se Orlickému deníku podařilo zjistit, ten se cítí být připravený situaci zvládnout. Vyloučeny však nejsou další uzavírky a objížďky.