VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mazuch: 'Pardubický kraj je pro turisty málo atraktivní'

Pardubický kraj - Turisté dávají přednost atraktivnějším oblastem, než je Pardubický region.

12.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

I přesto, že propagační film o Pardubickém kraji na mezinárodním festivalu turistických filmů v Karlových Varech vyhrál 1. cenu, se kraj potýká s problémy v oblasti cestovního ruchu.

Široký výběr

„Nemá cenu si nalhávat, že je náš kraj pro turisty přitažlivou destinací. Lidé mají v současné době možnost si vybrat ze široké nabídky různých míst. My je však musíme přesvědčit, proč by si měli zvolit zrovna náš region,“ řekl ředitel mezinárodního festivalu šachu a her Czech Open Jan Mazuch.

„Modernímu člověku nestačí být jen dobře ubytován a obsloužen. Lidé touží po zážitcích a potom si svůj čas co nejlépe užít. Nesmí odjíždět s pocitem zklamání,“ dodal.

Lidé chtějí zážitky

Podle Jana Mazucha je důležité, aby turisté měli důvod zavítat právě do Pardubického kraje. „Ve světě je mnoho atraktivnějších míst. Pokud chce někdo strávit letní dovolenou u vody, jistě dá přednost přímořským letoviskům. A přesvědčovat lyžaře, že je v Orlických horách lépe než v Alpách asi také nemá smysl. Naše města ani nejsou srovnatelná s Prahou, Českým Krumlovem či Kutnou Horou,“ uvedl Jan Mazuch.

Podle jeho slov musí být vypracována ucelená koncepce podpory akcí, kterých se v regionu koná celá řada. Jde jak o tradiční, tak i významné jednorázové akce, na nichž by mohl být kraj propagován. Kromě toho jsou prý ekonomicky přínosné.

Podpora by se měla zaměřit zejména na hustou síť cyklostezek s terény pro náročné, seniory i in-line bruslaře nebo na specializovanou turistiku, například tu, která se orientuje na sakrální památky.

Kraj by se měl podle Mazucha soustředit na dvě cílové skupiny, a to seniory a hendikepované. Pokud by se pro ně podařilo vytvořit místa, kde mohou strávit svůj volný čas a být ubytováni bez bariér, mohli by se stát věrnými návštěvníky kraje.

Jan Mazuch by také považoval za vhodné zavést krajské karty, ze kterých by se dalo platit za výhodnějších podmínek vstupné na kulturní památky, sportoviště a podobně.

Výhodné karty

Existující rodinné pasy podle něj nemají prakticky žádnou návaznost na cestovní ruch.

„Inspirací nám může být například olomoucká karta. Tak by to mělo fungovat i v našem regionálním turismu,“ poznamenal Jan Mazuch.

Za promarněnou šanci považuje, že Pardubický kraj se jako jeden z mála nezapojil do projektu regionálního značení výrobků.

Iveta Koubková

12.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Voliči si na podzim vyberou z 24 stran a hnutí

Baronka Iva Parish, pořadatelka festivalu, a umělecký dramaturg festivalu Petr Hostinský.

„Letošní program je kvalitativně snad ještě lepší,“ říká dramaturg

Neziskovky mají šanci na grant

Orlickoústecko – Družstvo Konzum opět vyhlásilo grantový program Společně za úsměv.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Asistenty nezrušili, ani když stát zařízl dotace

Ústí n. O. – Už víc než čtyři roky působí v Ústí nad Orlicí dva asistenti prevence kriminality. Zpočátku byli financováni z grantu ministerstva vnitra. Když po roce 2015 vyschly dotační zdroje, ani poté město jejich pozice nezrušilo

Voliči si na podzim vyberou z 24 stran a hnutí

Pardubice – Při volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, které se uskuteční 20. a 21. října, budou voliči v Pardubickém kraji vybírat z kandidátek 24 politických subjektů: 17 politických stran a 7 hnutí. Tolik kandidátek se sešlo na krajském úřadě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení