Do Červené Vody, kde byl start závodu, přijely asi čtyři desítky historických automobilů a téměř dvě desítky motocyklů různých českých i zahraničních značek. Celkem se sešlo na 130 účastníků.

Vozidla byla vystavena už v sobotu brzy ráno v Červené Vodě. A bylo co obdivovat: veterány značek Praga, Tatra či Aero i novější stroje značek Škoda, Fiat nebo Triumph. Vozidla byla rozdělena do dvou kategorií podle roku výroby: do roku 1945 a 1970. Řada účastníků přijela v dobovém oblečení.

Posádky na trase dvouetapového závodu čekaly kontroly, kde musely odpovídat na zapeklité otázky. Hned na startu je potrápila jízda zručnosti. „Je to závod, ale ne na čas, jedeme se svézt. Ale podle něčeho se hodnotit musí,“ upřesnil předseda klubu Miloslav Ohlídal. Trasa spanilé jízdy krásných strojů vedla přes Štíty do Šumperka v sousedním regionu. Tam je lidé mohli obdivovat až do 14 hodin. Poté se vozidla vydala na druhou etapu závodu, která končila v Herolticích, kde program ukončila společná zábava.

Milovníky historických vozidel určitě upoutala krásná bílá Praga z roku 1935, kterou přijeli manželé Tejklovi z Kostelce nad Orlicí. „Celý život dělám o autech, tohle je skoro celé postavené,“ uvedl o svém voze Zdeněk Tejkl, který je majitelem také dvou historických motocyklů. Jejich vyznavačem je i mladý Tomáš Paďour z Lukavice, který přijel na „péráku“. „Je to spolehlivý stroj, ty současné podle mě nejsou, dneska už to zkrátka neumějí,“ tvrdil mladý muž, který tuto motorku používá na běžné ježdění. Unikátem byl bezesporu vůz zn. Steyer 55 z roku 1940, s nímž přijel z Olomouce Atila Hrabovský. Deníku prozradil, proč je jeho automobil unikátní: „Vůz byl vyrobený v Rakousku ve městě Steyer, na řece Steyer, v továrně Steyer, což byla rakouská zbrojovka, která, když mezi válkami neměla program, tak vyráběla automobily. Je to rakouský lidový automobil, který se vyráběl ještě před Volkswagenem od roku 1936. Výrobu ukončil ze dne na den Hitlerův rozkaz v roce 1940. Vůz je z poslední série. Aut bylo vyrobeno třináct tisíc kusů, což byla na tehdejší dobu obrovská série, v Evropě se jich zachovalo asi 50. Za jednadvacet let, co jezdím po těchto akcích, jsem nepotkal druhý.“

Díky Veteran Car Clubu se do doby těchto nádherných vozů, mužů v elegantních oblecích a žen se slušivými klobouky budete moci přenést za rok při putovní výstavě u příležitosti oslav výročí klubu. Mezitím ještě letos 30. srpna můžete nakoupit díly a součásti nejen historicých vozidel na pravidelné burze na koupališti.