Zdá se, že protesty Dlouhé Třebové budou vyslyšeny a alespoň některé vlaky v obci zastavovat budou. Budou stejně úspěšní i chataři z rekreační osady Klopoty, kteří nesouhlasí se zrušením zastávky Bezpráví? Od nového grafikonu, který začne platit v prosinci, by měly vlaky Bezprávím už jen projíždět. Lidé, kteří v okolí žijí společně s chataři, proti tomuto záměru protestují a sepisují petici. Už je na ní téměř sto jmen. Starosta Orlického Podhůří Josef Novák jejich stanovisko prezentoval na středeční schůzce zástupců Pardubického kraje se starosty měst a obcí na trase Choceň – Ústí nad Orlicí – Letohrad, která byla do Ústí nad Orlicí svolána kvůli optimalizaci veřejné dopravy. Josef Novák pozval zástupce kraje a firmy Oredo na setkání s veřejností, aby občanům a chatařům sami vysvětlili plánované změny. Uskutečnit by se mělo někdy v létě, až budou materiály dopracovány. „Já chatařům nejsem schopen vysvětlit, proč na minutu nemůže zastavit na zastávce Bezpráví vlak. Sám to nechápu,“ podotkl Josef Novák.
Zrušenou železniční zastávku by měla i o víkendech nahradit autobusová doprava. Pro část obyvatel by zřejmě byla přínosná, ovšem některým lidem by tato novinka v grafikonu hodně zkomplikovala život.
„Od křižovatky na Říčky je to na Bezpráví řádově i několik kilometrů, to je pro starousedlíky hodně špatné,“ podotkl Josef Novák, který s rušením zastávky také osobně nesouhlasí. Starosta Orlického Podhůří si vyžádal údaje o tom, kolik lidí zastávku využívá během letních měsíců. Na středečním jednání mu byla totiž předložena čísla ze zimy, ovšem o železniční zastávku uprostřed chatařské oblasti musí být logicky podstatně větší zájem v letní sezoně.
Krajem prosazovaná optimalizace prý počítá s efektivní železniční dopravou mezi městy v regionu, na které by měla navazovat autobusová doprava. „Chceme, aby na sebe spoje navazovaly a jezdily v takových intervalech, aby vyhovovaly co největšímu počtu cestujících,“ tvrdí Tomáš Záruba ze společnosti Oredo. „Nechceme lidem dopravu znemožnit, ale chceme jim nabídnout lepší a efektivnější variantu,“ dodává Jan Tichý, náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu, dopravní obslužnost a investice.
Starosta Orlického Podhůří doufá, že k avizované schůzce zástupců kraje a Oreda s občany a chataři dojde. „Ať přijdou přesvědčit lidi, že jim chtějí pomoct, a ne ublížit,“ dodal na závěr Novák.