VYBERTE SI REGION

Zápisy do prvních tříd: Zeptali jsme se...

Orlickoústecko - Jakou zkušenost máte se zápisem?

14.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

Katka Fišarová,
maminka tří dětí z Ústí nad Orlicí
Katka Fišarová.
„Po zkušenosti z prvního zápisu jsme asi dva dny před tím trénovali zavazování tkaniček, boty s tkaničkami sice běžně nemáme, ale sehnali jsme si je. Myslím si, že jemná motorika by se dala zkoušet i jinak než zavazováním tkaniček. Takové úkoly mi přijdou téměř zbytečné, když jsou dnes boty na suchý zip."

Osmero rad rodičům předškoláka

1) Čtěte a vyprávějte dětem pohádky, upřednostňujte mluvené slovo před televizní pohádkou či videem. Vyprávějte si s dětmi podle obrázků, případně o zhlédnutém pořadu v televizi.
2) Hrajte s dětmi hry (např. pexeso na rozvoj zrakové paměti, Člověče, nezlob se a domino na rozvoj matematických představ, puzzle, stavebnice, mozaiky apod. na rozvoj zrakové syntézy, prostorové orientace a jemné motoriky)
3) Procvičujte hrubou motoriku dítěte (jízda na kole, pohybové hry), jemnou motoriku (modelína, modurit, manipulace s drobnými předměty), grafomotorické dovednosti a uvolňování ruky pomocí pracovních sešitů dostupných v prodeji. Cvičte správný úchop tužky pomocí trojhranných tužek a pastelek. Nepřecvičujte dítě, pokud má dominantní levou ruku.
4) Pomocí dětských časopisů a jiných dětských publikací rozvíjejte zrakové rozlišování (hledej rozdíly mezi podobnými obrázky, bludiště), předčíselné představy a matematický slovník (malý – menší – nejmenší, první, druhý, poslední, před, za, hned před, hned za)
5) Rozvíjejte myšlení dítěte (protiklady, rozdíly mezi předměty, podobnosti předmětů, zobecnění – ovoce, zelenina, hračky, pečivo)
6) Rozvíjejte prostorové představy (dole, nahoře, vzadu, vpředu, uprostřed, za, pod, nad, vedle, vlevo, vpravo)
7) Procvičujte sluchové rozlišování, sluchovou analýzu a syntézu (poznávání první slabiky, první hlásky ve slově, poslední hlásky – slovní fotbal, rozlišování zvuků krátkých a dlouhých, rytmizace)
8) Rozvíjejte sociální dovednosti dítěte, jeho sebedůvěru častější pochvalou a zájmem. Pomáhejte dítěti snášet neúspěch např. při hře, veďte dítě k samostatnosti při oblékání, chytání věcí do batůžku např. na plavání apod.
⋌Zdroj: www.pppuo.cz

Autor: Redakce

14.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Reprezentanti z Domova pod hradem Žampach dovezli medaile.
4

Výprava dovezla medaile

Ilustrační foto.

Naladí hrou, tancem i zpěvem

Bezdomovcům teď chybí teplé oblečení

Chrudim - Šatstvo mizí v kontejnerech pro průmyslové zpracování.

Bez získaných dotací se nové hřiště stavět nebude

Česká Třebová – Záměr vybudovat na sídlišti Borek dětské hřiště v rámci prevence kriminality a rozšíření volnočasových aktivit pro děti a mládež byl schválen již na konci loňského roku.

Kohouti přemohli Slovan a vyhrají základní část. Spartak nebodoval

Dvě kola před koncem už je jasné, kdo půjde do play off krajské ligy z první pozice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies