VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaková trať bude po opravách pohodlnější a bezpečnější

Pardubice - Jednou z největších investičních akcí je také zdvoukolejnění trati mezi krajskými městy

19.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje revitalizaci trati z Pardubic do Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku. Co z toho budou mít cestující? Po úpravách by se měla zvýšit jejich bezpečnost v železničních stanicích, zlepšit kultura cestování a zkrátit doba přepravy.
Některé zastávky a stanice se dočkají rekonstrukce. Pro větší bezpečnost a pohodlí cestujících budou zřízena nová vyvýšená nástupiště namísto současných v úrovni terénu. Postavit se mají také nástupištní přístřešky, opraví se elektrická zařízení včetně osvětlení zastávek a železničních stanic.

Náklady mohou být až miliarda korun

SŽDC připravuje záměr jako jeden z náhradních projektů pro dočerpání peněz z Operačního programu doprava do roku 2015. „Náklady se odhadují mezi 900 miliony a miliardou korun," konstatoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Pokud se projekt nepodaří uskutečnit nyní, chce se na něj SŽDC pokusit získat dotaci v dalším programovacím období.

V úsecích se zvýšením traťové rychlosti je navržena rekonstrukce svršku a přestavba některých mostků a propustků. Záměr počítá i se změnou zabezpečení na vytipovaných železničních přejezdech.
Stávající traťové zařízení kromě úseku Žďárec u Skutče – Chrudim již kvůli stáří a celkové opotřebovanosti nevyhovuje současným nárokům na provoz a bezpečnost.

Jednou z největších akcí SŽDC je také zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Jízdní řád, který je platný od loňského prosince, už se stavebními pracemi počítal, a tak se prodloužila jízdní doba mezi krajskými městy.

Rychlost se zvýší až na 160 kilometrů

„Bude vybudována druhá kolej, modernizovány zastávky a stanice, zabezpečovací zařízení a zvýšena rychlost na 160 kilometrů v hodině. Předpokládané ukončení stavby je podzim 2015. Z těchto důvodů byl mírně snížen počet vlaků mezi Hradcem a Pardubicemi," sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Původně měla být součástí modernizace železniční trati v kraji také Medlešická spojka. Ta se ale nakonec stavět nebude. Proti se v minulosti postavila armáda i Úřad pro civilní letectví. Elektrifikace trati by podle nich vadila leteckému provozu na sousedícím pardubickém letišti. Spojka by také byla velmi nákladná. SŽDC hledá jiné možnosti a zadá si studii budoucí podoby železničního uzlu Pardubice. 

Autor: ČTK, Lukáš Dubský

19.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie v sobotu prohledala prostor uzavřené zóny mimo areál Poličských strojíren.
9

Co létalo z areálu strojíren? Miny s dostřelem tři kilometry

NAPRÁZDNO máchl chrudimský gólman Ament po puku, který vyslal útočník Jakub Fúzik. Nebyl to ojedinělý jev v neděli. Hráč s číslem 15 se střelecky probudil v pravý čas. Trefil se třikrát.
15

Vítězství Kohoutů řídila první útočná letka

Ochlazení zlepšilo lyžování v Pardubickém kraji, Přívrat skončil

Orlickoústecko – Ochlazení z pátku na sobotu výrazně zlepšilo po předchozích deštích podmínky k lyžování.

Zítra je poslední den hlasování o Evropský strom

Horní Bradlo – Už jen posledních pár hodin zbývá do konce hlasování o Evropský strom roku, kterým se může stát lípa na Lipce u Horního Bradla na Chrudimsku.

VIDEO: Když tlaková volna poškodí hasičskou cisternu

Polička - Policejní pyrotechnici spolu s pořádkovou jednotkou uvolnili video z průzkumu v Poličských Strojírnách po mohutném výbuchu. Exploze rozmetala skladovací halu podniku a následná tlaková vlna poškodila okolní objekty i automobily.

Lůžek pro seniory je nedostatek

Svitavy – Svitavy plánují opravu Seniorcentra a zvýšení jeho kapacity.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies