Rekonstrukce prostoru před pardubickým nádražím by měla být hotová v plánovaném termínu tak, aby radnice mohla získat švýcarské dotace, které mají činit až 85 procent nákladů. Závěrečné vyúčtování musí radnice odevzdat do 14. června.

„Stavba intenzivně probíhá. Firma Strabag plní harmonogram a momentálně tam nejsou žádné problémy. V posledních týdnech se objevila pouze kaverna, tedy dutina, pod silnicí, což už bylo vyřešeno," uvedla náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Práce se přitom už v zimních měsících zastavily na více než 40 dní kvůli mrazům, firma Strabag měla pro tento případ ve smlouvě rezervu pět týdnů. Pracovních dní bude podle plánu 180, radnice měla možnost prodloužit datum vyúčtování dotací o dny, kdy nebylo možné stavět.

V posledních dnech se však objevily spekulace, že v projektu přednádraží chybí nástupiště pro autobusy náhradní dopravy Českých drah. „Není to pravda. Součástí terminálu A jsou nástupní hrany pro náhradní autobusovou dopravu Českých drah i pro odstavné parkování městské hromadné dopravy," poznamenala Dvořáčková.

U pošty už stojí cyklověž, dělníci ji opláštili a zasklili. Zároveň u nádraží vzniká plocha pro 250 stojanů na kola a v okolí jsou vysázeny stromy. Pracovníci také dokončují žulovou mozaiku.

Stavba má vyjít na 176 milionů korun, z toho 108 milionů korun mají pokrýt švýcarské dotace.