Patnáct hypermarketů Globus odstartovalo nový dlouhodobý charitativní program Lepší svět. Každý z obchodních domů podpořil částkou 260 tisíc korun tři veřejně prospěšné projekty v daném regionu podle doporučení svých zákazníků. Ti mohli rozhodnout o rozdělení celkové částky 3,9 milionu korun hlasováním na webových stránkách Globusu a také prostřednictvím hlasovacích lístků v akčním letáku.

Podpora konkrétních projektů a skutečný užitek pro lidi v místech, kde se hypermarkety nalézají, to jsou záměry nového charitativního programu společnosti Globus. „Jsme nedílnou součástí míst, kde se naše hypermarkety nacházejí. Chceme se proto dlouhodobě zapojovat do života lidí v našem okolí, do zlepšování věcí, které se bezprostředně týkají i našich zákazníků, ať už jsou v Praze, Pardubicích nebo v Chomutově," vysvětlila Pavla Hobíková z Globusu, proč se hypermarkety rozhodly k vlastnímu novému programu Lepší svět.

Zájem o podporu je velký

Do prvního ročníku této charitativní akce se přihlásilo zajímavé množství projektů – celkem 278. Jejich zaměření bylo velmi široké, od žádosti o podporu dětského domova až po revitalizaci veřejného prostoru či podporu kulturního a sportovního vyžití.

„S Fórem dárců, naším odborným partnerem, jsme všechny přihlášené projekty důkladně prošli a prověřili, zda splňují nutné podmínky. Pro každý hypermarket jsme vybrali tři finálové veřejně prospěšné projekty, které mají za cíl posílit komunitní život v daném místě," řekla Pavla Hobíková z Globusu.

K hodnotícím kritériím patřilo zaměření a dopad projektu, jeho přínos a dlouhodobá udržitelnost, efektivita a v neposlední řadě i transparentnost a důvěryhodnost organizace.

Globus podpoří celkem pětačtyřicet projektů. „Byli to právě naši zákazníci, kteří rozhodli o tom, jaké projekty jsou jejich srdci nejbližší. Rádi podpoříme ty aktivity, které zákazníci přivítají, v jejich okolí jim chybějí nebo je jejich finanční podpora zatím nedostatečná. Podle počtu obdržených hlasů získají 130, 80 a 50 tisíc korun," uvedla Pavla Hobíková.

Zákazníci hypermarketu Globus v Pardubicích dali nejvíce hlasů obecně prospěšné společnosti Volnočasová zahrada pro rodiny s dětmi v nouzi pardubické oblastní charity. Za ní skončil Relaxační rodinný projekt Veská Dětského centra Veská. Třetím podpořeným projektem bude Komunitní bylinková zahrada Domova u fontány v Přelouči.

Šekem to nekončí

Společnost Globus již téměř 21 let podporuje řadu neziskových a příspěvkových organizací. Od roku 2002 spolupracuje s Nadací Charty 77 – Kontem Bariéry a pravidelně se také zapojuje do Národní potravinové sbírky.

Lepší svět by se měl stát prvním samostatným a dlouhodobým programem, skrze který chce firma podporovat projekty přímo v oblastech svého působení. „Zároveň bychom rádi, aby naše spolupráce na vybraných projektech neskončila předáním šeku. Naopak se moc těšíme, že budeme moci práci podpořených organizací spolu s našimi zákazníky sledovat dlouhodobě a případně s nimi i dále spolupracovat," přiblížila záměr společnosti Globus Pavla Hobíková s tím, že na jaře příštího roku dostanou šanci získat finanční prostředky další projekty.

Výsledky hlasování
1. místo - Volnočasová zahrada pro rodiny s dětmi v nouzi:
Oblastní charita Pardubice zkulturní starou zahradu u objektu v Češkově ulici v Pardubicích, kde poskytuje pomoc rodinám v nouzi. Sociální pracovníci budou moci v příjemném prostředí zahrady řešit problémy s rodiči a zároveň mít pod dohledem děti. Na zahradě se mohou za příhodného počasí konat i jednorázové letní akce pro děti, setkání pěstounů, či doučování.

2. místo - Relaxační rodinný park Veská:
Dětské centrum Veská chce dobudovat lesopark, který je součástí jeho areálu a dnes se stává otevřeným veřejným parkem a místem pro setkání.

3. místo - Komunitní bylinková zahrada:
V Domově u fontány vznikne prostor nejen krásný, ale i přínosný pro lidi i přírodu. Zahradničení působí jako prevence proti duševním onemocněním, zároveň je práce na zahradě skvělou příležitostí pro přirozený pohyb. Zahrada podněcuje k tvorbě přátelství a napomáhá zlepšení mezigeneračních vztahů.