VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní zatížení měst roste, chybí především obchvaty

Svitavsko, Orlickoústecko – Obce v Pardubickém kraji sužuje nadměrná automobilová doprava. Za posledních šest let se v některých městech zvýšil provoz až o polovinu. Pomoci může v mnoha případech jen obchvat.

24.8.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Václav Pancer

Zatímco v roce 2010 projelo Moravskou Třebovou za jeden den v průměru kolem deseti tisíc aut, o šest let později jich bylo už patnáct tisíc. „Nárůst dopravy způsobují kromě dosud nevybudované dálnice D35 také častá omezení na D1. Auta pak využívají jiné cesty, které vedou přes naše město,“ řekl vedoucí odboru dopravy v Moravské Třebové Petr Václavík. Zároveň dodal, že v regionu chybí hustší síť železniční či lodní dopravy.

Velké množství nákladních automobilů ve městě na začátku března způsobilo havárii vodovodu. I když má město obchvat, při nehodě na silnici první třídy číslo 35 vedou objízdné trasy právě přes Moravskou Třebovou.

Svitavami a Moravskou Třebovou denně projede 15 tisíc aut, v okolí Lanškrouna 7 tisíc.

Vůbec největší nárůst dopravy v kraji zaznamenali na Lanškrounsku. Podle Českého statistického úřadu projede v okolí města denně více než sedm tisíc vozidel. V roce 2010 to přitom byla zhruba jen polovina. „Nárůst ovlivňuje mnoho faktorů. Vedle ekonomického růstu jej způsobuje i větší tranzit do Polska, zájem turistů o okolí a svůj podíl mají i úspěšné firmy v regionu,“ zdůvodnil rostoucí dopravu zástupce vedoucího odboru dopravy a silničního provozu místního městského úřadu Jaroslav Škarka.

PŘETÍŽENÁ TRASA NA MORAVU

Lanškrounu chybí, stejně jako dalším městům v kraji, obchvat, který by snížil nápor dopravy. Podle Škarky plány na jeho vybudování jsou, ale jeho výstavba nyní není aktuální. Podobně jsou na tom i Svitavy. Okresním městem projede za 24 hodin přes patnáct tisíc aut.

„Intenzita dopravy je skutečně značná. Stojí za ní především nákladní automobily mířící z Brna,“ upřesnil situaci starosta Svitav David Šimek. Ani okolní obce nejsou ušetřeny náporu automobilů a počet aut, která jimi projedou za jeden den, se za posledních šest let zvýšil z 11 600 na více než šestnáct tisíc.

Druhou nejzatíženější komunikací mezi Čechami a Moravou je stále I/35.

Nejpalčivějším problémem v regionu zůstává absence dálnice D35, která by odklonila dopravu prakticky ze všech obcí v regionu. Vedení měst se proto snaží budovat obchvaty, jako například v Poličce. Zástupci města se v posledních dnech pokouší znovu najít s ministerstvem dopravy společnou řeč. Samotná výstavba je ale ještě hodně daleko. 

(rak)

Autor: Redakce

24.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Finále cyklistického seriálu se nezadržitelně blíží

Ilustrační foto.

Za jízdy usnul, pak nabořil nové auto

Rezerva Rudoltic si výhru v derby vychutnala

Orlickoústecko - Okresní přebor III. třídy ve fotbale: Vedoucí dvojice nezaváhala ani v šestém kole.

Mladíci seniory obrali o statisíce korun

Pardubický kraj - Pardubická policie si došlápla na partu podvodníků, kteří se zaměřili na okrádání seniorů.

Ve zkratce: Zemřel František Kajetán Zedínek

Orlickoústecko, Česká Třebová /KRÁTKÉ ZPRÁVY/ - Ve věku 94 let zemřel českotřebovský hudebník, dirigent, pedagog a čestný občan města František Kajetán Zedínek. Učil mnoho Českotřebováků.

Razantně se prostříleli do čela

Orlickoústecko - Okresní přebor II. třídy: Podruhé za sebou dokázali fotbalisté Dolní Dobrouče nasázet sedm branek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení