Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) žádá v těchto dnech o udělení stavebního povolení na první úseky dálnice D35 na trase Opatovice nad Labem – Časy a Časy – Ostrov. Zdá se, že stavbě dálnice, která spojí východ Čech s Moravou, již nic nestojí v cestě.

„První dva úseky jsou téměř kompletně připraveny k zahájení stavby. Na začátku června bude vypsáno druhé kolo výběrového řízení na dodavatele stavby. V rámci druhého kola budou osloveni s návrhem na podání konkrétní nabídky již pouze úspěšní uchazeči z kola prvního," uvedl pardubický poslanec Martin Kolovratník, který je zároveň předsedou Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43.

Zahájení stavby dálnice z Opatovic nad Labem do Ostrova je naplánováno na podzim letošního roku, do provozu má být uvedena začátkem roku 2021.

Žádost koncem srpna

Situace se vyvíjí i na dalších, navazujících úsecích budoucí dálnice, zejména v oblasti Vysokého Mýta a Litomyšle.

„Úsek Vysoké Mýto – Džbánov je ve stadiu podané žádosti o vydání územního rozhodnutí a nyní čekáme na rozhodnutí. Předchozí úsek Ostrov – Vysoké Mýto je teprve ve stadiu dokončování podkladů pro podání této žádosti," upřesnil ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr. V úseku Ostrov – Vysoké Mýto došlo k mírnému zpoždění v důsledku změny kategorizace budoucího tunelu u Vraclavi. „Z tohoto důvodu máme pro zpoždění pochopení. Nakonec není výrazné. Žádost o vydání územního rozhodnutí by měla být podána zhruba koncem srpna 2017," dodal Vebr.

ŘSD na jaře zadalo vyprojektování dvou variant trasy, která bude objíždět Litomyšl. Obě se nacházejí v koridoru vymezeném krajským územním plánem, liší se ale v podstatných detailech, jako je výška zářezu v terénu nebo blízkost k jednotlivým obcím.

Přijatelná varianta

„Tyto varianty posoudí ŘSD během června nejdříve se starosty obcí a poté na otevřeném veřejném zasedání. Teprve následně vybere tu variantu, která je pro zdejší obyvatele více přijatelná," vysvětlil poslanec Martin Kolovratník.