VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fakturu reklamujte u operátora

Pokud nesouhlasíte s výší účtu za telefon, můžete požadovat nápravu do dvou měsíců od doručení.

1.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

VÝCHODNÍ ČECHY - Mobilní telefon či pevnou linku používají lidé denně. Co má však spotřebitel dělat, pokud nesouhlasí s výší účtu za telefon?

„Nejdříve by měl reklamovat fakturu u svého operátora, respektive poskytovatele služeb, a to do dvou měsíců od doručení vyúčtování, jinak právo zanikne,“ radí Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).

Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do dvou měsíců ode dne poskytnutí služby. Z reklamace by mělo být zřejmé, v čem spatřuje neoprávněnost daného vyúčtování, případně svá tvrzení nějakým způsobem doložit. Mělo by být zřejmé i to, čeho se spotřebitel domáhá (jako obecně u každé reklamace).

Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. „Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do dvou měsíců ode dne jejího dodání,“ objasňuje Josef Černý.

V případě zamítavého rozhodnutí může spotřebitel podat proti výši vyúčtování námitky k Českému telekomunikačnímu úřadu, jehož internetová adresa je www.ctu.cz. A to nejpozději do jednoho měsíce od zamítnutí reklamace poskytovatelem telekomunikační služby.

„Uživatel je při podání námitky proti vyřízení reklamace povinen zaplatit správní poplatek, který činí sto korun. Pokud vznikla povinnost zaplatit správní poplatek za podání námitky a tento poplatek není zaplacen ani ve lhůtě 15 dnů ode dne, který následuje po doručení výzvy správního úřadu k zaplacení poplatku, správní řízení se zastaví,“ dodává Černý.

Proti rozhodnutí vydanému Českým telekomunikačním úřadem má účastník řízení právo do patnácti dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat takzvaný rozklad. Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal. O rozkladu rozhoduje předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Proti rozhodnutí o rozkladu se nelze dále odvolat.

Autor: Ludmila Kubíčková

1.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cikánský temperament zvedl Litomyšl ze sedadel.
26

Cikánský temperament zvedl Litomyšl ze sedadel

ČEKÁRNA  nové interní ambulance v  přízemí.

Modernizace interny skončí za rok

Silničáři nyní pracují napříč oběma okresy

Orlickoústecko, Svitavsko - Na hlavním silničním tahu mezi Hradcem Králové a Olomoucí se aktuálně opravuje úsek u Býště na hranici Pardubického a Královéhradeckého kraje a také na příjezdu do Vysokého Mýta. Práce ale komplikují dopravu rovněž na silnicích druhých a třetích tříd.

Letní večery opět zpříjemní i projekce pod širým nebem

Orlickoústecko, Svitavsko - Ideální prázdninovo-dovolenkový večer? Co takhle hvězdné nebe nad hlavou při sledování hitů stříbrného plátna? Letní kina se rozjedou ve většině měst, ale i některých obcích.

Ohlédnutí za týdnem sportu

Česká Třebová /NAPSALI JSTE NÁM/ - Stalo se již dobrým zvykem, že si poslední předprázdninové dny, sportovci a milovníci kultury v České Třebové, poznamenávají do svých kalendářů.

Ústí udělilo ceny Comenius

Ústí nad Orlicí - Ve městě udělovali nejlepším žákům ceny Comenius. Získávají je za studijní výsledky, záslužný čin, umělecký přínos, umístění v soutěžích nebo propagaci města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies