VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Fakturu reklamujte u operátora

Pokud nesouhlasíte s výší účtu za telefon, můžete požadovat nápravu do dvou měsíců od doručení.

1.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

VÝCHODNÍ ČECHY - Mobilní telefon či pevnou linku používají lidé denně. Co má však spotřebitel dělat, pokud nesouhlasí s výší účtu za telefon?

„Nejdříve by měl reklamovat fakturu u svého operátora, respektive poskytovatele služeb, a to do dvou měsíců od doručení vyúčtování, jinak právo zanikne,“ radí Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).

Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do dvou měsíců ode dne poskytnutí služby. Z reklamace by mělo být zřejmé, v čem spatřuje neoprávněnost daného vyúčtování, případně svá tvrzení nějakým způsobem doložit. Mělo by být zřejmé i to, čeho se spotřebitel domáhá (jako obecně u každé reklamace).

Podnikatel poskytující službu prostřednictvím veřejné telefonní sítě je povinen vyřídit reklamaci na poskytování služby nebo na vyúčtování ceny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. „Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do dvou měsíců ode dne jejího dodání,“ objasňuje Josef Černý.

V případě zamítavého rozhodnutí může spotřebitel podat proti výši vyúčtování námitky k Českému telekomunikačnímu úřadu, jehož internetová adresa je www.ctu.cz. A to nejpozději do jednoho měsíce od zamítnutí reklamace poskytovatelem telekomunikační služby.

„Uživatel je při podání námitky proti vyřízení reklamace povinen zaplatit správní poplatek, který činí sto korun. Pokud vznikla povinnost zaplatit správní poplatek za podání námitky a tento poplatek není zaplacen ani ve lhůtě 15 dnů ode dne, který následuje po doručení výzvy správního úřadu k zaplacení poplatku, správní řízení se zastaví,“ dodává Černý.

Proti rozhodnutí vydanému Českým telekomunikačním úřadem má účastník řízení právo do patnácti dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat takzvaný rozklad. Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal. O rozkladu rozhoduje předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Proti rozhodnutí o rozkladu se nelze dále odvolat.

Autor: Ludmila Kubíčková

1.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Městský úřad v Králíkách. Ilustrační foto.

S občany proberou strategický plán

Ilustrační foto

Podvodníci vylákali od seniorek statisíce korun

Pochod přilákal dvě stě lidí

Bystřec – V obci Bystřec se konala v sobotu 12. srpna turistická akce Bystřecké kilometry, kterou pořádal obecní úřad Bystřec a KČT Malá Haná Velké Opatovice. Turistického pochodu se zúčastnilo celkem 253 turistů, z toho pěších 194, cyklotrasy jelo 58 kolařů, jeden dokonce na koloběžce.

Litomyšl se vyjádřila k trase dálnice D35

Litomyšl – Jako blesk z čistého nebe přišlo usnesení rady města, která se sešla v pondělí kvůli trase dálnice D35 v okolí Litomyšle. Vedení města se přiklonilo k „variantě 0“, kterou preferuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a ministerstvo dopravy. Ještě začátkem měsíce starosta Radomil Kašpar tvrdil, že k výběru varianty trasy se vyjádří zastupitelstvo.

Ptali se, jaká má být ulice

V. Mýto /Krátce/ – Radnice zveřejnila výsledky červnové ankety týkající se ulice Gen. Závady ve Vysokém Mýtě, kterou chtějí zvelebit. Na dotazník odpovědělo 192 občanů, mezi odpověďmi zazněly návrhy na lepší podmínky pro pěší i cyklisty, rozšíření chodníků, více zeleně a vyřešení parkování v ulici.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení