VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Janák bojuje i ve druhém podniku GT1

Ústí n. O. – Po nepříliš vydařeném startu na mistrovství světa v Abu Dhabí seJiří Janákv pátekznovu posadil za volant závodního speciálu Lamborghini Murciélago 670 R–SV se šesti sty koňmi pod kapotou.

9.4.2011
SDÍLEJ:

Na trať v Zolderu, která měří přes čtyři kilometry, se vydal Janák s Lamborghini už v pátek, samotný závod proběhne v neděliFoto: archiv J. Janáka

Trať ve Spojených arabských emirátech nyní vystřídá ve druhém podniku FIA GT1 belgický okruh v Zoldenu. Vozy do závodu odstartujív nedělive 14.45 hodin. Janák před odjezdem do Belgie zhodnotil mistrovství světa v Abu Dhabí.

Ve Spojených arabských emirátech jste nedopadli příliš dobře, co se stalo a jak to všechno vlastně probíhalo?

V prvním závodě jsme skončili na dvanáctém místě, což nebylo zase až tak špatné, ale druhý závod už jsme nedojeli. Jako první jel kolega Nielsen, měl někde nějaký problém a zřejmě po nějakém kontaktu s jiným vozem hned po startu se povolil zadní difuzor. Když jsem potom vlezl do auta já, tak se mi asi po pěti kolech ulomil už úplně. Celá pravá zadní část spadla na zem, takže defekt a s tím autem už se opravdu nedalo v závodě pokračovat. Takže jsem to musel odstavit a skončili jsme. To bylo takové neslavné, ale jinak to tam bylo super!

Vy jste za volantem závodního speciálu neseděl přes rok. Jaký pocit jste po takové době měl?

Byla to celkem síla (smích). Byla tam ta roční pauza a to je hrozné. Když člověk z ničeho sedne najednou do mistrovství světa mezi takové jezdce co tam byli, tak to není jednoduché. Člověk má sice už něco odjezděného, ale ta pauza byla strašná. Řekl bych ale, že jsem si celkem rychle zvykl, protože už ve druhém tréninku se mi dařilo zajíždět lepší časy než týmový kolega. Musíme ale pořád jezdit a testovat, pokud chceme dále jezdit. Není to takové, že by člověk skočil do auta a hned letěl jako blázen.

Nemůžeme ale říci, že jste zapomněl řídit závodní auta?

To určitě ne. Ono to auto je poměrně jednoduché na ovládání, není to nic hrozného. Dalo by se říci, že to je trochu podobné tomu Porsche, co jsem jezdil dříve. Má to jen více koní. Charakteristikou, co se týká podvozku a převodovky, tak je to hodně podobné.

Překvapila vás nějakým způsobem trať v Abu Dhabí? Říkal jste, že jste na ni nikdy nejel.

V testování jsem najel asi čtyřicet kol a potom jsem jel volný trénink, překvalifikaci, kvalifikaci a polovinu celého prvního závodu a ve druhém už jen tu trochu. Myslím ale, že jsem toho najezdil hodně. Ze začátku jsem si říkal, že ta trať je hrozná. Nevěděl jsem, jak se to naučím. Na mapce jsem si sice říkal, že to je celkem jednoduché, ale na „papíře“ člověk nevidí převýšení a ve skutečnosti jsou „slepé“ zatáčky, do kterých není vidět a tak. Takže na začátku jsem si říkal, že to bude hrůza, ale čím více kol jsem odjel, tak mi trať stále více a více přirůstala k srdci a odjížděl jsem s tím, že se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Opravdu, je skvělá a nádherná! Říká se, je to nejmodernější okruh na světě a já si myslím, že to je pravda. Na 99% tratí funguje, když je nějaké nebezpečí, tak to traťoví pořadatelé signalizují pomocí vlajek. Tam nic takového není, tam je všechno elektronické. Všude samá elektronika, prostě moderní trať. Všude jsou obrovské únikové zóny, neexistuje žádný kačírek. Všude je jen asfalt. Je to vážně bomba. Myslím, že se tahle trať nedá srovnat s žádným jiným okruhem.

Ještě stále není jasné, zda bude vaše působení v týmu Swiss Racing celoroční. Nyní už je ale jasné, že se určitě objevíte na startu druhého podniku GT1 v Zolderu. S jakým cílem pojedete?

Nejdůležitější pro mě bude, abych se dokázal zrychlit a na vůz si zase o něco více navyknout. S inženýrem jsme se domluvili na několika technických úpravách, sám jsem zvědavý, co z toho bude. Samozřejmě ideální by bylo všechny možnosti zkoumat v rámci testování, to už teď ale logicky není možné. Vzhledem k tomu, že naše spolupráce se dohodla „za pět dvanáct“, jsme ošizeni o tuto možnost. Nicméně si velice cením, že navzdory tomu pan Welti o mé další působení v jeho týmu jeví takový zájem. Stejně tak jsem vděčný i svým donorům, kteří rovněž situaci dobře znají a i tak se mě rozhodli podporovat. Zatím sice jdeme krůček po krůčku, od závodu k závodu, ale věřím, že vše se brzy rozhodne.

Autor: Hana Hlavová

9.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ilustrační foto

Poprvé se strážníci setkali s oznámením na dým v baru

Dračí lodě na Pastvinách napsaly svou desátou kapitolu.

OBRAZEM: Pastvinami zněly bubny dračích lodí

Druhá porážka. Ústí podlehlo silným Jirnám

Ústí nad Orlicí - Těžký los si vybírá svou daň. Fotbalisté Ústí nad Orlicí prohráli na domácí půdě s vítězem posledních dvou ročníků ČFL 0:3. Zápas sledovala fantastická návštěva.

S návštěvností to letos není slavné, shodují se koupaliště

Pardubický kraj – Počasí jako na houpačce, pár dní vedra a hned citelné ochlazení. To je obrázek letošního léta, který se podepisuje i pod návštěvností koupališť a aquaparků v celém kraji.

Město rozsvítí čelovky běžců

Lanškroun – Čelovky, to je povinná výbava běžců, kteří se dnes zúčastní Nočního běhu Lanškrounem o pohár starosty města. Start bude od 22 hodin na zámku. Běžce zaregistrovává pořadatelské Kulturní centrum. Vypsáno je několik kategorií. Děti poběží 500 metrů, dospělí 5 kilometrů. 

Voliči si na podzim vyberou z 24 stran a hnutí

Pardubice – Při volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, které se uskuteční 20. a 21. října, budou voliči v Pardubickém kraji vybírat z kandidátek 24 politických subjektů: 17 politických stran a 7 hnutí. Tolik kandidátek se sešlo na krajském úřadě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení